mandag den 1. februar 2010

Perlekursus

Kære alle.

Nu er vi kommet godt i gang med det nye år, og jeg har fastlagt datoerne for de næste 2 kurser vi afholder.

Som noget nyt har vi inviteret Jens Christian kondrup til at komme og undervise i hvordan man arbejder med borsilikat glas (hårdt glas) Jens Christian vil undervise i grundteknikkerne for at arbejde med borosilikat glas. Vi kommer til at arbejde med små skulpturer i massivt glas og med glasrør.

Jens Christian Kondrup er uddannet glasapparatblæser og har arbejdet med dette siden 1984.

Kurset foregår hos os i Klostergade 70B, 8000 Århus C lørdag den 6. marts fra kl. 9-17. Vi sørger for mad, drikke, glas, brænder, værktøj og alt hvad vi ellers skal bruge. Du skal medbringe godt humør og varmt arbejdstøj da der er køligt på værkstedet.

Kurset koster 1200kr pr person

Der skal være 6 tilmeldte før kurset kan afholdes.


Perlekursus for begyndere den 30. og 31. marts kl. 10-15.

Ved at smelte stænger af farvet glas og vikle dem om en metalpind, kan du lave de smukkeste perler.

Jeg vil vise hvordan du kan dekorere perlerne med prikker, striber, blomster og hjerter.

Hvordan du kan forme perlerne ved brug af forskelligt værktøj.

Og hvis vi har tid, måder at samle de færdige perler til smykker.

Jeg vil fortælle om brug og valg af brænder, om indretning af arbejdspladsen, de forskellige slags glas og hvad man kan bruge det til.

2 dags kursus 1.875kr

Prisen inkluderer materialer, mad og drikke.

Der skal være 6 tilmeldte før kurset kan afholdes.

Her er et par kommentarer fra tidligere kursister:

…TAK KAREN FOR DIN VENLIGE, ÅBNE OG IMØDEKOMMENDE MÅDE AT VÆRE PÅ…

…JEG VAR HELT TILFREDS MED STYRINGEN - DER VAR PLADS TIL FORDYBELSE OG

SAMTIDIG PASSENDE NY INSPIRATION…

…Vi synes at det var en meget dejlig rar værkstedsatmosfære hos jer hvor vi begge følte os velkommen og rigtig godt tilpas…

…Jeg blev helt begejstret over at lave perler, lige noget for mig...bedre end jeg forventede;)…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar